
proč Képos
Název našeho ústavu odkazuje k „Zahradě“, neboli Képos, řeckého filosofa Epikúra. Klademe si stejnou otázku jako on před 24 stoletími: Jak vytvořit člověku bezpečný prostor, ve kterém by rostl a vzkvétal k vlastnímu i (vše)obecnému blahu a spokojenosti, košatilo se jeho poznání sebe sama i světa, v němž žije, především skrze jeho smyslové zakoušení, a za tento „svůj“ svět převzal i díl zodpovědnosti.
náš příběh
Naše cesty se protnuly v roce 2021. Pracovali jsme tehdy pro školu, která se deklarovala jako inovativní, a skládali jsme tým lidí s podobným smýšlením. Záhy se však škola ocitla na křižovatce a nad inovativním směřováním zvítězilo to alternativní. Nám se však inovativní program v souladu s českou vzdělávací koncepcí Strategie 2030+ jevil jako správná cesta pro nezbytnou adaptaci českého vzdělávání na výzvy světa dnešního i toho zítřejšího. Chtěli jsme proto i nadále rozvíjet takový koncept, který by byl k nám všem, kteří jsme zapojení do vzdělávání (pedagogickým i nepedagogickým pracovníkům, žákům i jejich rodičům), otevřený, průhledný, zodpovědný a důsledný, aby se svět ve škole propojoval se světem venku (např. spoluprací s neziskovým sektorem či firmami), aby nám zapojení nových technologií zjednodušovalo život, vzájemnou komunikaci i plánování a především aby vzdělávání představovalo promyšlený systém, který propojí všechny jeho části, ať už z pohledu horizontálního (např. integrací vzdělávacích oblastí) i vertikálního (např. návazností jednotlivých vzdělávacích stupňů). Abychom na této cestě mohli provázet školy a další subjekty z oblasti vzdělávání, sociálních a zdravotnických služeb, založili jsme náš vzdělávací ústav Képos.
náš tým
Mgr. Martin Volný
ŘEDITEL Képos, z. ú.,
LEKTOR
Mgr. Markéta Adamcová
PŘEDSEDKYNĚ
SPRÁVNÍ RADY Képos, z. ú.,
LEKTORKA
PhDr. Jakub Onder, Ph. D.
LEKTOR
Mgr. Nikol Onderová
LEKTORKA
Mgr. Kamila Bartůšková
LEKTORKA





